Povratak dalekih tržišta: Porast gostiju iz Južne Koreje
U proteklom dijelu godine u Hrvatskoj je registrirano 160 tisuća gostiju iz Južne Koreje i 210 tisuća njihovih noćenja, što je 37 posto više u dolascima i 34 posto u noćenjima u odnosu na lani, dok se još bolji rezultati očekuju iduće godine.
Nastavak pozitivnih trendova u 2025. godini najavljen je direktoru Hrvatske turističke zajednice Kristjanu Staničiću koji boravi u Seulu gdje se, između ostalog, održava i međunarodni sajam putovanja Travel Show.
„Hrvatska kao turistička destinacija na tržištu Južne Koreje ima status zanimljive, ali prije svega sigurne destinacije bogate kulturno povijesne baštine te očuvane prirode. Za takvom ponudom korejski ljubitelji putovanja iskazuju najveći interes. Odličan je to temelj i za dublju suradnju, posebno u procesu daljnjeg oporavka dalekih tržišta, odnosno njihovog ponovnog otvaranja i povezivanja kada govorimo o međukontinentalnim putovanjima. Trebat će nam još malo vremena da se vratimo na pretpandemijske razine turističkog prometa s ovog, za hrvatski turizam, važnog dalekog tržišta, a pritom će ključnu ulogu imati suradnje s aviokompanijama poput T'Way Aira“, izjavio je Staničić.
Direktna linija između Zagreba i Seula ponovo je uspostavljena nakon petogodišnje pauze i na njoj je ove godine ostvarena odlična popunjenost, što je dodatna potvrda interesa za Hrvatskom, kazao je Park Jong-seung iz aviokompanije T'way Air te dodao: „Imamo odlične povratne informacije i komentare uz ovogodišnji let kojim smo spojili naše glavne gradove, a što se tiče iduće godine svakako namjeravamo zadržati ovu liniju, odnosno povezanost s Hrvatskom koja je vrlo dobro prepoznata na našem tržištu kao poželjna i atraktivna destinacija“, poručio je Jong-seung.
Značajan interes za hrvatskim destinacijama iskazan je i tijekom posebne prezentacije hrvatske turističke ponude, a koju je Hrvatska turistička zajednica organizirala za predstavnike korejskih medija i putničkih agencija. Prezentaciji koju je održao Nikica Dorešić, suradnik HTZ-a na tržištu Južne Koreje prisustvovali su i predstavnici aviokompanije T'way Air, koji su predstavili poslovne planove za 2025. godinu s posebnim naglaskom na planove za Hrvatsku. Prezentaciji hrvatskog turizma prisustvovali su i veleposlanik Hrvatske u Južnoj Koreji dr. sc. Damir Kušen te savjetnik Veleposlanstva Marko Zorčić.
Gosti iz Južne Koreje važni za hrvatski turizam jer putuju tijekom cijele godine, a u velikoj mjeri preferiraju putovanja u pred i posezoni. Također, uz goste iz SAD-a nalaze se među najboljim potrošačima s prosječnom dnevnom potrošnjom od 155 eura. Kada je riječ o ovogodišnjim rezultatima najveći broj noćenja korejskih gostiju ostvaren je u Dubrovačko-neretvanskoj, Splitsko-dalmatinskoj, Ličko-senjskoj i Zadarskoj županiji, a gledano prema destinacijama najviše Koreanaca registrirano je u Zagrebu, Dubrovniku, Splitu i Zadaru.
Nakon Seula direktor Hrvatske turističke zajednice posjetit će Šangaj, gdje će se susresti s predstavnicima agencije Little Red Book, direktorom šangajskog turističkog ureda te predstavnicima C-tripa, najveće online putničke platforme u Kini i jednog od najvećih pružatelja turističkih usluga u svijetu. Naime, kineski turisti su također posebno zanimljivi s pozicije afirmacije razdoblja pred i posezone jer najviše dolazaka ostvaruju u listopadu i lipnju, a potom u svibnju i rujnu. Najveći broj kineskih gostiju u Hrvatsku dolazi organizirano, najčešće u sklopu regionalne ture, a više od 66 posto noćenja ostvaruju u hotelima. U destinacijama se u prosjeku zadržavaju vrlo kratko te više puta mijenjaju mjesto boravka, a kada je riječ o motivima dolaska razgledavanje im je najvažniji motiv putovanja s udjelom od oko 73 posto.