KUH: Kamping može biti predvodnik održivog turizma
Kamping turizam i ove godine bilježi izvrsne brojke, što je rezultat kontinuiranih ulaganja koje prepoznaju i gosti.
Foto: Adriano Palman, direktor Kamping udruženja Hrvatske
Kamping turizam bilježi još jednu izvrsnu sezonu. Do 5. studenoga ove godine kampovi su ostvarili gotovo 21,5 milijuna noćenja, što je porast u odnosu na rekordnu 2022. godinu, a sve veći je interes i za kamping u kontinentalnoj Hrvatskoj u kojoj je registrirana stopa rasta od 3,2 posto. Ovi rezultati predstavljeni su na 17. Kongresu hrvatskog kampinga koji se u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske (KUH) te uz podršku Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice održava u hotelu Olympia u Vodicama, gdje se okupilo više od 370 predstavnika kampinga iz cijele zemlje.
Ove izvrsne brojke rezultat su kontinuiranog ulaganja u kamping sektor, što su prepoznali i gosti. Najveći porast broja noćenja ove godine je ostvaren u dolascima gostiju iz Mađarske – 19 posto, iz Poljske je pak stiglo devet posto više gostiju te iz Švicarske i Hrvatske po šest posto više turista u odnosu na 2022. godinu.
“Hrvatski kampovi su jedni od najkvalitetnijih u Europi zahvaljujući intenzivnim ulaganjima, a dio naših kampova već sada radi cijele godine zahvaljujući prilagođenoj infrastrukturi. Uvjereni smo da upravo kamping može biti predvodnik održivog, cjelogodišnjeg turizma, što potvrđuju i ovogodišnji rezultati te sve veći interes naših gostiju za kamping i u kontinentalnim županijama”, izjavio je direktor Kamping udruženja Hrvatske Adriano Palman.
”Kamping je sve snažniji segment naše turističke ponude i nužno je osigurati kontinuitet ulaganja u njegovu kvalitetu. I ove godine se i u kampingu potvrdio trend koji je dodatno ojačao u pandemijskim godinama, a to je da najbolje rezultate ostvaruju objekti u koje se kontinuirano investira. Sljedeća godina će biti još izazovnija od ove, jer se očekuju daljnji gospodarski izazovi na našim najznačajnijim emitivnim tržištima, ali i agresivna konkurencija mediteranskih destinacija. Tim će važnije gostima biti osigurati primjerenu kvalitetu za novac, i kroz kvalitetu objekata i kroz uslugu za koju moramo na vrijeme osigurati dovoljan broj i dovoljno kvalitetne radne snage”, naglasio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma i predsjednik Izvršnog odbora KUH-a.
Tijekom bogatog i raznovrsnog programa 17. Kongresa hrvatskog kampinga održana su predavanja kako se uspješno pripremiti za nadolazeću sezonu, može li umjetna inteligencija biti dio rješenja za nedostatak radne snage, te kako se kampovi mogu prilagoditi klimatskim promjenama.
Dodijeljena su i priznanja za najinovativnije kampove u Hrvatskoj, pri čemu je Jadranka turizam d.o.o. nagrađena za koncept interaktivnog online bukinga, a Istra Premium Camping Resort za koncept dječje animacije u sklopu Histri Island Edutainment Parka. Lanterna Premium Camping Resort dobio je priznanje za inovativan koncept tematiziranog sanitarnog objekta Parenzana, a Polidor Camping Resort za koncept privatnih grijanih bazena s kupolama. Zaton Holiday Resort dobitnik je priznanja za polivalentni plažni objekt Ventula.
Trodnevni Kongres prati i bogata ponuda domaćih i inozemnih proizvođača glamping šatora i mobilnih kućica te prateće opreme za kamping industriju, što sudionicima omogućuje uvid u najnovije tržišne trendove.