Kongres hrvatskog kampinga: Hrvatska postala predvodnik razvoja europske kamping industrije
Kontinuirano ulaganje u hrvatske kampove posljednjih godina rezultiralo je porastom broja gostiju i kamping može biti perjanica održivog razvoja, što je prepoznala struka i vodeće institucije u europskoj kamping industriji i naše kampove ocjenjuju visokim ocjenama, istaknuo je na 18. Kongresu hrvatskog kampinga Adriano Palman, direktor Kamping udruženja Hrvatske.
Hrvatski kamping turizam čini 23 posto smještajnog kapaciteta hrvatskog turizma, a čak više od 50 posto smještajnih jedinica kategorizirano je s četiri i pet zvjezdica. Ove sezone, zaključno s 3. studenim u 825 naših kampova ostvareno je gotovo 3,4 milijuna dolazaka i 21,2 milijuna noćenja.
Zahvaljujući kontinuiranim ulaganjima i inovativnom pristupu hrvatski kampovi su u samom vrhu po kvaliteti na Mediteranu, a gledajući razdoblje u posljednjih 10 godina, bilježi se porast noćenja od 28,5 posto te značajno produženje glavne sezone na obali kao i porast interesa za kampiranjem u unutrašnjosti Hrvatske.
Ovi rezultati predstavljeni su na 18. Kongresu hrvatskog kampinga koji je okupio više od 400 predstavnika kamping sektora u hotelu Well, Terme Tuhelj, u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske, a kongres je organiziran uz podršku Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice.
“Kontinuirano ulaganje u kampove posljednjih godina rezultiralo je porastom broja gostiju, ali prostora za rast i dalje ima. I ubuduće ćemo se snažno zalagati za poboljšanje uvjeta rada i konkurentnosti kamping sektora te snažno ulagati u razvoj, uvjereni da investicijama u infrastrukturu i atraktivan sadržaj koji gosti traže kamping može biti perjanica održivog turizma. Prepoznala je to i struka, naime neke od vodećih institucija i autoriteta u europskom kampingu naše kampove ocjenjuju vrlo visoko – na samom smo vrhu po kvaliteti u Europi, odmah iza Nizozemske”, izjavio je direktor Kamping udruženja Hrvatske Adriano Palman.
Ovogodišnji Kongres usmjeren je na tehnološke inovacije te potencijal umjetne inteligencije kao podrške razvoju usluga u kampingu s posebnim naglaskom na dodatno ulaganje u kvalitetu ponude. Predstavljeni su i najnoviji trendovi u održivom turizmu i zelenim inicijativama s ciljem postizanja cjelogodišnje atraktivnosti kamping destinacija.
“Iza nas je dobra turistička godina, koja je potvrdila da objekti u koje se kontinuirano ulaže bilježe visoku popunjenost. Tako je i u kamping sektoru u kojem smo u samom vrhu upravo zahvaljujući smještaju visoke kategorije, a kako bismo nastavili rast nužan je snažan nastavak investicija i daljnji inovativan pristup. Očekuje nas još jedna izazovna godina, najviše zbog gospodarskih kriza u nekim od naših najznačajnijih emitivnih tržišta. Naša konkurencija na Mediteranu također nastavlja ulagati u promociju u privlačenje gostiju, takoće biti ključno ponuditi gostima adekvatnu vrijednost za njihov novac”, izjavio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma i predsjednik Izvršnog odbora KUH-a.
Tijekom Kongresa bit će dodijeljena i priznanja za najbolji hrvatski veliki kamp, kampu Lopari Camping Resort na otoku Lošinju te za najbolji hrvatski mali kamp, kampu Dionis Camping Zaton u mjestu Zaton. Uz navedeno, priznanja za najinovativnije kampove u Hrvatskoj pripast će:
• Aminess Style Camping Avalona Resortu za inovativan koncept luksuznog kampa
• Kampu Mon Perin za inovativan koncept kongresne i wellness ponude
• Polidor Camping Resortu za inovativan koncept u domeni energetske učinkovitosti
• Solaris Campingu (Valamar d.d.) za inovativan koncept održivosti i ekologije
• Valamar Campingu Istra za inovativan koncept prezentacije autohtone kulture i običaja
• Kampu Veštar za inovativan koncept poticanja e-mobilnosti
Kongres hrvatskog kampinga prati i bogata ponuda domaćih i inozemnih proizvođača mobilnih kućica i glampinga, te prateće opreme za kamping industriju, što sudionicima omogućuje uvid u najnovije tržišne trendove i razmjenu iskustva.