Već sedam desetljeća informira
o turizmu

Stručna revija UGOSTITELJSTVO I TURIZAM vodeći je stručni turistički časopis u Hrvatskoj koji izlazi 70 godina. Već sedam desetljeća UT je suputnik turizma koji provjerenim i stručnim informacijama sudjeluje u njegovom oblikovanju.

Hotelski sektor: Velika očekivanja od sezone, a investicije u padu

Hotelski sektor: Velika očekivanja od sezone, a investicije u padu

Pad investicija uz rastuće troškove u odnosu na prihode signal su da je vrijeme za novo promišljanje i poticanje jednog novog investicijskog ciklusa, upozoreno je na prezentaciji rezultata ankete o očekivanjima hotelskog sektora u 2023. godini.


Očekivanja za sezonu su optimistična, broj rezervacija je u porastu, ali rastom prihoda u hotelskom sektoru neće se kompenzirati porast troškova, istaknuto je na prezentaciji rezultata anketnog istraživanja „Hrvatski turizam – Očekivanja i izazovi u 2023.“, provedenog u ožujku. Anketu je prvi put u Hrvatskoj proveo Deloitteov Odjel financijskog savjetovanja u suradnji s Udrugom poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske i Hrvatskom udrugom turizma među kompanijama koje upravljaju s ukupno 297 objekata, što čini 31 posto udjela u ukupnom broju svih hotela i kampova u Hrvatskoj.

Prema rezultatima ankete, uz očekivani porast prihoda, koji će se prema procjeni 54 posto tvrtki ove godine povećati do 10 posto, u čak 67 posto kompanija se očekuje da će troškovi rasti više od porasta prihoda, što će negativno utjecati na profitabilnost i investicije. Pritom se u 56 posto tvrtki očekuje da će najviše rasti cijene energenata, njih 28 posto navodi troškove radne snage, dok 15 posto ispitanika smatra da će najviše poskupjeti hrana i piće. Uz povećanje troškova poslovanja tvrtke su pogođene i rastom troškova financiranja investicija zbog povećanja kamatnih stopa na kredite, tako da gotovo trećina turističkih tvrtki ne planira povećanje kapitalnih investicija u 2023. i 2024. godini, dok će njih 38 posto ulagati manje nego što su investirali prije pandemije. „To je signal da moramo nešto napraviti, jer bez investicija nema jačanja konkurentnosti. Pandemija je pokazala da su najkvalitetniji objekti najotporniji, da ostvaruju najbolje performanse te da je pad investicija uz rastuće troškove u odnosu na prihode signal da je vrijeme za novo promišljanje i poticanje jednog novog investicijskog ciklusa“ , istaknuo je Bernard Zenzerović, direktor Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske. Dobra je vijest da su turizmu na raspolaganju i sredstva iz NPOO-a, no činjenica je da postoji cijeli niz problema i barijera koje tek treba administrativno riješiti – od olakšavanja i ubrzavanja uvoza radne snage do smanjivanja poreznog opterećenja, donošenja Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama te omogućavanja primjene Zakona o i turističkom zemljištu  – kako bi se potaknule i intenzivirale investicije u objekte visoke dodane vrijednosti.

Opširnije u novom broju stručne revije Ugostiteljstvo i turizam.

Impressum

Izdavač: UT Media
Adresa: Majstora Radovana 22, Zagreb
Uredništvo: 091 532 5838
Marketing: 091 540 3023
e-mail: info@utmedia.hr

Glavna urednica: Branka DRONJIĆ
Marketing: Nevenka LUKETIĆ

Naša izdanja

Image
Image
Image