Već sedam desetljeća informira
o turizmu

Stručna revija UGOSTITELJSTVO I TURIZAM vodeći je stručni turistički časopis u Hrvatskoj koji izlazi 70 godina. Već sedam desetljeća UT je suputnik turizma koji provjerenim i stručnim informacijama sudjeluje u njegovom oblikovanju.

HGK: Gosti spremni platiti više za autentično gastronomsko iskustvo

HGK: Gosti spremni platiti više za autentično gastronomsko iskustvo

Prema istraživanju agencije Improve za Mastercard provedeno u listopadu ove godine čak 57 posto ispitanika spremno je platiti više za autentično gastronomsko iskustvo.

Istraživanje je provedeno u sklopu projekta "Uplift - prijatelj hrvatske kuhinje" na uzorku od više od tri tisuće ispitanika iz Italije, Slovenije, Njemačke, Poljske i Mađarske koji su u posljednjih pet godina putovali u inozemstvo, a rezultati istraživanja prezentirani su na panelu Hrvatske gospodarske komore „ Što turist danas traži, a Hrvatska (još) ne servira?“, organiziranom na Danima hrvatskog turizma. Prema tom istraživanju ispitanici su na pitanje da navedu tri zemlje Mediterana koje vežu uz dobru gastronomsku ponudu Hrvatsku svrstali na drugo mjesto, iza Italije, a ispred Španjolske i Grčke.

"Hrvatska još uvijek razvija svoj gastronomski brend, što pokazuje i ovo istraživanje. Lovimo korak za turističkim velesilama, ali imamo mnoge adute od kojih sami gosti ističu kvalitetu namirnica i bogatstvo autentičnih jela. Veliki iskorak na tom putu – potvrđuju i gosti – bila bi objava nacionalne kulinarske karte autentičnih, tradicijskih jela i regionalnih specijaliteta kao i priča koje stoje iza jela, vina i ljudi. Autentičnost je i jedno od najvažnijih obilježja premium turizma čijem razvoju će doprinos dati projekt Uplift - prijatelj hrvatske kuhinje, definiranjem jela koja najbolje predstavljaju kulinarski imidž naših regija", istaknula je na ovom panelu Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore.

Manifest hrvatske kuhinje

Projekt "Uplift – prijatelj hrvatske kuhinje" definirat će, standardizirati i predstaviti gastronomske identitete regija te objaviti Manifest hrvatske kuhinje. Svaka godina projekta posvećena je jednoj regiji, a u prvoj sezoni radna skupina iskusnih chefova standardizira recepte za šest dalmatinskih jela: crni rižoto, riblju juhu, mariniranu ribu, brudet, ribu s gradela i blitvu te pašticadu s njokima. Projekt je uz HGK podržalo i Ministarstvo turizma i sporta.
"Naš projekt Uplift već petu godinu podupire male poduzetnike u turizmu, a sada, kroz ovu kulinarsku granu putem partnerstava i istraživanja, želimo osnažiti i ono po čemu nas gosti najviše pamte, a to je gastronomija. Stvaramo prvi Manifest hrvatske kuhinje, nacionalni standard koji daje jasnoću, vjerodostojnost i kontinuitet u predstavljanju hrvatske gastronomije, čime se domaćim ugostiteljima, edukatorima i institucijama daje alat za razvoj ponude, a Hrvatskoj snažan temelj za brendiranje kao autentične i cjelogodišnje gastro destinacije", istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.

Motiv putovanja

Gastronomska ponuda sve češće postaje razlog dolaska gostiju u Hrvatsku. Gotovo svaki peti gost navodi hranu kao jedan od ključnih motiva za putovanje. K tome, većini ispitanika iz Mastercardova istraživanja je hrvatska gastronomska ponuda bila u skladu s očekivanjima (59 posto), a čak je oko jedna trećina njih (29 posto) bila ugodno iznenađena.

"Najveći hrvatski gastronomski adut je mala boutique proizvodnja, autohtoni proizvodi koje gosti često nalaze na samom pragu domaćina, pretežito malih OPG-ova. U skladu s time, adut su nam i autentični restorani s kratkim lancima opskrbe i tradicionalnim tehnikama pripravljanja hrane, kao što su gradele ili peka", kazao je Marin Medak, chef restorana RougeMarin.

Gastronomija je svakom četvrtom ispitaniku najistaknutiji interes na putovanjima. Dvije trećine ispitanika cijenu ističu kao glavni faktor kod odabira destinacije, dok na hranu i piće izdvajaju 20 do 40 posto svog planiranog budžeta za putovanje. Tek je jedna petina ispitanika rekla da našu gastronomiju poznaje poprilično ili vrlo dobro.

"Komparativna prednost naše kuhinje prvenstveno je u predstavljanju tradicije jer ona je temelj svake kuhinje i s njom se valja ponositi, kao što to rade svi u našem okruženju. Prednost bi nam trebale biti i kvalitetne namirnice izvornijeg i boljeg okusa od masovno uvezenih, ali moramo ih znati prezentirati. Upravo prezentacija što, od čega i kako se kuha jedna je od većih boljki domaćeg kulinarstva. Zato je Uplift – prijatelj hrvatske kuhinje projekt koji nastoji riješiti postojeće probleme i unaprijedit profesionalno kulinarstvo", naglasio je Radovan Marčić, gastrokritičar.

Na poveznicama su dostupni detaljniji rezultati istraživanja i više informacija o projektu Uplift – prijatelj hrvatske kuhinje.

 

Impressum

Izdavač: UT Media
Adresa: Majstora Radovana 22, Zagreb
Uredništvo: 091 532 5838
Marketing: 091 540 3023
e-mail: info@utmedia.hr

Glavna urednica: Branka DRONJIĆ
Marketing: Nevenka LUKETIĆ

Naša izdanja

Image
Image
Image