Umjetna inteligencija: Turistički radnici strahuju od gubitka posla
Gotovo polovica turističkih radnika strahuju da bi zbog umjetne inteligencije njihove profesije mogle postati suvišne.
Prema nedavno provedenom istraživanju u Sjedinjenim Američkim Državama 43 posto turističkih radnika strahuju da bi zbog umjetne inteligencije mogli ostati bez posla. Taj postotak još je viši u hotelskoj industriji, gdje je zabrinutost izrazilo čak 59 posto ispitanika.
Iznenađujuće, ovo istraživanje otkriva da je najviše radnika koji strahuju od gubitka posla zbog umjetne inteligencije zaposleno u tehnološkoj industriji – njih 64 posto. Taj paradoks može se objasniti samom prirodom tehnološke industrije. Zaposlenici u tehnološkoj industriji često su vrlo dobro upućeni u dostignuća u razvoju umjetne inteligencije, razumiju njezine potencijale i da automatizacija preuzima mnoge zadatke, koji su prije obavljali ljudi. To može dovesti do pojačanog osjećaja ranjivosti i nesigurnosti u pogledu sigurnosti vlastitog posla. Štoviše, tempo tehnoloških promjena u tehnološkom sektoru je brži nego u drugim industrijama, a uvođenje umjetne inteligencije već je rezultiralo automatizacijom mnogih poslova u područjima kao što su korisničke usluge i analiza podataka. Ovo je samo povećalo zabrinutost radnika u tehnološkoj industriji za vlastitu budućnost.
Iz ovog istraživanja nadalje se vidi da je najmanje zabrinutih u javnom sektoru, svega 19 posto. Taj bi rezultat mogao nekoga iznenaditi, no on naglašava otpornost i stabilnost poslova u javnom sektoru te uvjerenje da je manja vjerojatnost da će na njih utjecati tehnološke promjene. Javni sektor se često smatra bastinom stabilnosti, koji zaposlenicima pruža siguran i stabilan put u karijeri. Jedan od razloga niske razine zabrinutosti među zaposenicima u javnom sektoru može biti u percepciji da je manje vjerojatno da će vlada usvojiti nove tehnologije, uključujući umjetnu inteligenciju tako brzo kao privatni sektor. Osim toga, uz institucije javnog sektora često se vezuje puno više birokratskih procesa i propisa, što može usporiti implementaciju novih tehnologija.
Na kraju rezultati ovog istraživanja pokazuju da se 36 posto ispitanika koristi umjetnom inteligencijom u svakodnevnom poslovanju kako bi si olakšali posao. Također pružaju uvid u stavove radnika prema umjetnoj inteligenciji i njezinom utjecaju na sigurnost njihovih poslova. Zbog toga će industrije morati poduzeti proaktivne korake, podržati i prekvalificirati svoje zaposlenike kako bi im omogućili da ostanu konkurentni na tržištu rada.