TZ Splitsko-dalmatinske županije: Dalmatinska marenda u Pragu
Turistička zajednica Splitsko – dalmatinske županije predstavila je u Pragu „Dalmatinsku marendu“, projekt koji je započela prije gotovo dvije godine s ciljem brendiranja izvorne dalmatinske kuhinje i kulinarske baštine.
Foto: Chef Željko Neven Bremec
Na ovom događanju održanom u dvorcu St. Havel u Pragu uz direktoricu TZ Splitsko dalmatinske županije Ivanu Vladović prisustvovali su Matea Dorčić, pročelnica Upravnog odjela za turizam, pomorstvo i promet Splitsko – dalmatinske županije, direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Češkoj Miodrag Mlačić, direktor TZ grada Trogira Marin Piveta, direktorica TZ grada Kaštela Nada Maršić te direktor komercijalnih poslova Croatia Airlines Slaven Žabo i direktorica marketinga Croatia Airlines Anamarija Jurinjak kao i brojni predstavnici turističkog sektora u Češkoj.
Gastronomija je kao turistički proizvod izvrstan kanal za promociju i sve veći je motiv dolaska u destinaciju. Posjetiteljima su predstavljene raznovrsne dalmatinske delicije koje su pripremali renomirani hrvatski chef Željko Neven Bremec, inače predsjednik Udruge Šefova kuhinja iz mediteranskih i europskih regija te proslavljeni češki chef Ondrej Slanina. Tom prilikom također je organizirana degustacija vina vinarije „Zlatan otok“ uz nastup Kulturno-umjetničkog društva „Jedinstvo” iz Splita, najtrofejnijeg folklornog ansambla u Hrvatskoj, dok je nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines predstavio svoje usluge i prilike za još brža putovanja između Hrvatske i Češke.
Ivana Vladović, direktorica TZ Splitsko-dalmatinske županije
"Dalmatinska marenda nije samo priča o hrani; to je prozor u našu tradiciju, bogatstvo okusa i mirisa koji prizivaju slike dalmatinskog načina života. Ovaj projekt slavi našu kulturu, baštinu i strast prema životu. Svaki zalogaj nosi priču o običajima, ljudima i povezanosti s morem. Tu atmosferu smo htjeli donijeti u srce Češke te je podijeliti sa svima. Turisti iz Češke jedni su od naših najvjernijih gostiju, stoga ovaj događaj ima poseban značaj za uspostavljanje čvrstih veza s jednim od naših ključnih emitivnih tržišta ,istaknula je Ivana Vladović, direktorica TZ Splitsko-dalmatinske županije.
Projekt „Dalmatinska marenda“ osim brendiranja marende kao autentičnog obroka, uključuje i brendiranje objekata i proizvođača koji koriste domaće, autohtone proizvode i spravljaju ih na tradicionalan način. U sklopu tog projekta na području Splitsko-dalmatinske županije organiziraju se besplatne edukacije gastro brendiranja i kulinarski master classovi.
Inače, Splitsko-dalmatinsku županiju ove godine posjetilo je oko 180.000 turista iz Češke, koji su ostvarili više od 1,3 milijuna noćenja i time zauzeli 3. mjesto po broju noćenja u Splitsko-dalmatinskoj županiji.