Već sedam desetljeća informira
o turizmu

Stručna revija UGOSTITELJSTVO I TURIZAM vodeći je stručni turistički časopis u Hrvatskoj koji izlazi 70 godina. Već sedam desetljeća UT je suputnik turizma koji provjerenim i stručnim informacijama sudjeluje u njegovom oblikovanju.

Valamar u 2023: Najbolji u poslovanju premium hoteli i kampovi

Prema objavljenom revidiranom konsolidiranom godišnjem financijskom izvješću turistička kompanija Valamar Riviera ostvarila je u 2023. godini 372 milijuna eura prihoda, što je 14 posto više u odnosu na prethodnu godinu.

HTZ: Velika kampanja na najvažnijim europskim tržištima

Hrvatska turistička zajednica pokrenula je brend kampanju koja će se provoditi na trinaest najvažnijih europskih tržišta u različitom vremenskom razdoblju, a trajat će do konca srpnja.

Glavni cilj kampanje „Experience Croatia…your memories are on us“ je osnažiti prepoznatljivost Hrvatske u globalnim okvirima kroz dodatno jačanje pozicije naše zemlje kao sigurne i atraktivne cjelogodišnje destinacije.

Uzimajući u obzir bogatu hrvatsku turističku ponudu u kampanji su kao najprepoznatljiviji hrvatski turistički proizvodi posebno istaknuti predivna priroda, aktivni turizam, nautika, eno-gastronomija, kultura, itd.

„Snažnim promotivnim aktivnostima potičemo turiste iz svih dijelova svijeta da odaberu Hrvatsku za svoj idealni odmor i putovanje. Daljnja promocija hrvatske turističke ponude bit će najintenzivnija od ožujka do lipnja, odnosno do početka glavne sezone i to kroz isticanje točno određenih turističkih proizvoda od najvećeg interesa za svako pojedino tržište. Uvjereni smo da ćemo kroz ovu kampanju dodatno ojačati poziciju naše zemlje kao visoko kvalitetne cjelogodišnje destinacije koja nudi širok spektar mogućnosti tijekom cijele godine“, izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.

Brend kampanja provodi se na tržištu Njemačke, Slovenije, Austrije, Italije, Poljske, Češke, Velike Britanije, Mađarske, Francuske, Nizozemske, Švedske, Slovačke i Švicarske. Promidžbene aktivnosti bit će realizirane kroz offline i online medije, tj. u sklopu televizijskih i radijskih programa, tiskovina, kanala vanjskog i display oglašavanja, društvenih mreža te kanala na YouTubeu.

U prosincu prošle godine HTZ je krenuo s provedbom kampanje za rano bukiranje koja je prošli tjedan uspješno završena. Kampanja je bila aktivna na tržištima s kojih hrvatski turizam ostvaruje najviše turističkog prometa, odnosno u onim državama koje najbolje reagiraju kada je riječ o ranim rezervacijama, a to su Njemačka, Austrija, Ujedinjeno Kraljevstvo, Švicarska i Belgija.

MINTS: 3,4 milijuna eura za konkurentnost turističkog gospodarstva

Ministarstvo turizma i sporta objavilo je javni poziv za sufinanciranje projekata koji će doprinijeti podizanju konkurentnosti turističkog gospodarstva kroz zelenu i digitalnu tranziciju u turizmu u ukupnoj vrijednosti od 3,4 milijuna eura.

Uniline grupa: 30 posto veći promet u prošloj godini

Prema objavljenim preliminarnim podacima Uniline grupa ostvarila je u 2023. godini promet od 55,8 milijuna eura ili 30 posto više u odnosu na prethodnu godinu.

Kvarner u 2023. godini: 40 posto noćenja u smještaju s četiri i pet zvjezdica

Višegodišnja ulaganja u Primorsko-goranskoj županiji itekako su se isplatila, što je rezultiralo i većim brojem dolazaka gostiju u pred i posezoni u 2023. godini.

U Primorsko-goranskoj županiji lani je ostvareno 3,2 milijuna dolazaka i 18,3 milijuna noćenja, što je za pet posto više dolazaka i jedan posto više noćenja u odnosu na 2022. godinu te za tri posto više dolazaka u usporedbi s referentnom 2019. godinom.

„Iznimno sam ponosna što je Kvarner u 2023. godini ostvario nove turističke rekorde. Pogotovo veseli da je itekako vidljiv naš trud u dovođenju gostiju u pred i posezoni, jer predsezona odnosno prvih šest mjeseci bili su za šest posto bolji od 2022. i za četiri posto od 2019. godine. Posezona tj. u zadnjem tromjesečju godine također bilježimo odlične rezultate, i to za sedam posto više noćenja od 2022. te tri posto više noćenja od 2019. godine. Tijekom prosinca Kvarner je bio druga najposjećenija regija u Hrvatskoj. Ono što je još važno za istaknuti odnosi se na promjene u strukturi gostiju budući da imamo sve više gostiju veće platežne moći, a što pokazuje i podatak da je gotovo 40 posto svih noćenja u 2023. godini ostvareno u smještaju s četiri i pet zvjezdica“, istaknula je dr. sc. Irena Peršić Živadinov.

Najveći broj noćenja lani su ostvarili gosti iz Njemačke – ukupno njih 4,9 milijuna koji su i najbrojniji turisti na Kvarneru. Oni su ostvarili gotovo 30 posto noćenja na području županije. Drugi na ljestvici su turisti iz Slovenije s ostvarenih 2,7 milijuna noćenja, zatim slijede gosti iz Hrvatske s 2,5 milijuna i Austrije s 1,9 milijuna noćenja. Nešto više od milijun noćenja realizirali su gosti iz Mađarske, iz Italije je ostvareno gotovo milijun noćenja te Češke 750 tisuća i Poljske 650 tisuća noćenja.

Najveće poraste ova najvažnija tržišta bilježe upravo u pred i posezoni.

Najviše noćenja registrirano je na otoku Krku (6,5 milijuna), odnosno 35 posto svih turističkih noćenja županije. Nakon otoka Krka slijede Cresko-lošinjski otoci (3,4 milijuna noćenja), Crikveničko-vinodolska rivijera (3,1 milijuna noćenja), Opatijska rivijera (2,1 milijuna noćenja), otok Rab (2,1 milijuna noćenja), Riječki prsten (1,1 milijun noćenja) i Gorski kotar (140 tisuća noćenja).

U odnosu na 2022. godinu gotovo sve kvarnerske subregije u 2023. godini bilježe veći broj noćenja, pri čemu su najveće stope rasta registrirane u Gorskom kotaru - 25 posto više u odnosu na 2019. i sedam posto više u odnosu na 2022. godinu i Riječkom prstenu - 19 posto više u odnosu na 2019. te 11 posto više u odnosu na 2022. godinu.

Što se tiče vrste smještaja gotovo osam milijuna noćenja ostvareno je u obiteljskom smještaju, četiri milijuna u kampovima te 3,4 milijuna noćenja u hotelima. Kada je riječ o broju zvjezdica odnosno kategoriji, smještajni objekti s četiri i pet zvjezdica i dalje bilježe odlične rezultate: objekti s pet zvjezdica ostvarili su 37 posto više noćenja od 2019. i tri posto više od 2022. godine. Objekti s četiri zvjezdice realizirali su četiri posto više noćenja u odnosu na 2019. i tri posto više u uspordbi sa 2022. godinom.

U segmentu nautike u 2023. godini ostvareno je 170 tisuća noćenja, što je na razini 2022. godine. Najveći promet ostvaren je u Marini Punat, a zatim u marinama u Rijeci, Novom Vinodolskom i Opatiji. Nautički charter najtraženiji je bio među gostima iz Njemačke, Austrije, Hrvatske, Švicarske, Češke, Italije i Slovenije.

I tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana na Kvarneru je ostvaren gotovo deset posto veći turistički promet u odnosu na prethodnu godinu, čime su premašena očekivanja. U tih dva tjedna ostvareno je 42 tisuće dolazaka i 142 tisuće noćenja, pri čemu je 60 posto noćenja realizirano u hotelima, a najposjećenija subregija bila je Opatijska rivijera s registriranih 59 tisuća gostiju. Tako je Opatija u prosincu bila druga najposjećenija destinacija u Hrvatskoj, i to odmah iza Zagreba.

Hotel Lišanj: U portfelju Aminessa

Aminess Hotels & Resorts preuzet će u siječnju 2024. godine upravljanje operativnim poslovanjem Hotela Lišanj u Novom Vinodolskom.

Impressum

Izdavač: UT Media
Adresa: Majstora Radovana 22, Zagreb
Uredništvo: 091 532 5838
Marketing: 091 540 3023
e-mail: info@utmedia.hr

Glavna urednica: Branka DRONJIĆ
Marketing: Nevenka LUKETIĆ

Naša izdanja

Image
Image
Image