Već sedam desetljeća informira
o turizmu

Stručna revija UGOSTITELJSTVO I TURIZAM vodeći je stručni turistički časopis u Hrvatskoj koji izlazi 70 godina. Već sedam desetljeća UT je suputnik turizma koji provjerenim i stručnim informacijama sudjeluje u njegovom oblikovanju.

Na Pagu: Otvoren Aminess Avalona Camping Resort


Turistička kompanija Aminess Hotels & Resorts otvorila je camping resort s pet zvjezdica - Aminess Avalona Camping Resort, smješten u Povljani na otoku Pagu u čiju je gradnju uloženo 55 milijuna eura.

HGK: Platforma za promociju premium turizma

Hrvatska gospodarska komora predstavila je platformu Stories Experience Premium Croatia koja će na jednom mjestu objediniti tvrtke s premium ponudom iz cijele zemlje, a pristup platformi je besplatan za sve članice Komore.

OMH: Prvih sedam certifikata ugljičnog otiska


Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac u karlovačkom hotelu Korana Srakovčić dodijelila je prvih sedam certifikata ugljičnog otiska članovima Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela.

Turneo i Rentlio: Strateškim partnerstvom do poboljšanja iskustva gostiju

Turneo, vodeći pružatelj inovativne hotelske tehnologije i Rentlio, vodeća regionalna platforma za upravljanje smještajnim jedinicama (PMS i Channel Manager) najavili su novo partnerstvo, čiji je cilj digitalizacija i transformacija hotelske industrije i industrije iznajmljivanja smještaja u Hrvatskoj.

OMH: Dekarbonizacija obiteljskih i malih hotela


Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela uz podršku Ministarstva turizma i sporta pokrenula je projekt „Dekarbonizacija obiteljskih i malih hotela“ koji će hotelijerima osigurati brojne uštede, a gostima jamčiti boravak u objektu koji vodi računa o održivom i zelenom poslovanju.

Na koji način pridonijeti smanjenju stakleničkih plinova i povećati konkurentnost na turističkom tržištu, kako smanjiti troškove energije te ograničiti ili u potpunosti eliminirati buduće poreze na ugljik odgovore su pružili članovi Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela, u čijoj je organizaciji održana virtualna radionica „Dekarbonizacija obiteljskih i malih hotela“ na kojoj je predstavljen istoimeni novi projekt.

Članovi Nacionalne udruge kojih je više od 200 od ukupno četristotinjak obiteljskih i malih hotela u Hrvatskoj prije nekoliko godina pokrenuli su novi brend Eco zeleni hoteli, čime su snažno podržali zelenu i digitalnu transformaciju hrvatskog turizma. No, ovog puta otišli su korak dalje te uz podršku Ministarstva turizma i sporta među prvima odlučili mjeriti ugljični otisak u svojim objektima i destinaciji kako bi lokalnim djelovanjem pridonijeli dekarbonizaciji Europe, koja bi po zelenom planu do 2030. godine trebala smanjiti emisiju stakleničkih plinova barem za 55 posto u odnosu na razinu iz 1990.godine te 2050. godine postati prvi klimatski neutralan kontinent.

Novi certifikat zelene transformacije

S tim ciljem kreirana je nova metodologija DOMH (dekarbonizacija obiteljskih i malih hotela), usklađena s međunarodnom HCMI metodologijom (Hotel Carbon Measurement Initiative), a za razliku od nje DOMH pruža smjernice za smanjenje emisije ugljičnog dioksida.

Članovi obiteljskih i malih hotela koji se odluče na ovaj iskorak nakon godišnje evaluacije izračuna neovisnog auditora mogu dobiti jedan od dva certifikata „Ovaj hotel mjeri svoj ugljični otisak“ ili „Ovaj hotel mjeri i smanjuje svoj ugljični otisak“. Kao preduvjet za ovu vrijednu oznaku koju će biti sve traženija pri odabiru smještaja, hotelijeri trebaju mjeriti ugljični otisak na godišnjoj razini koji će se izračunati prema ukupnoj površini soba i hodnika, ukupnom broju zauzetih soba, ukupnoj potrošnji energije iz goriva i električne energije, a u obzir će se uzeti i faktori emisije za Hrvatsku.

„Novi certifikat mogu dobiti svi obiteljski i mali hoteli koji se uključe u naš novi projekt, bez obzira jesu li već nositelji certifikata Eco zeleni hotel. Veseli me zanimanje koje je ovaj projekt pobudio među našim članovima pa je i na prvoj radionici sudjelovao veliki broj obiteljskih i malih hotelijera. Ovo je znak da su mali poduzetnici u turizmu itekako svjesni klimatskih promjena, aktivno žele utjecati u smanjenju stakleničkih plinova i pri tome ostvariti znatne uštede, ali i jamstvo gostima da poslovanjem pokušavaju eliminirati negativne utjecaje na destinaciju“, poručio je Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela.

Klimatske promjene utječu na razvoj destinacije

Turizam je djelatnost koja je osjetljiva na okruženje jer klimatske i vremenske prilike itekako utječu na destinacije, istaknuto je na radionici.

„Kao dio turističkog vrijednosnog lanca zahvaljujući predloženom hotelu, obiteljski i mali hoteli će od sada moći izračunati svoj ugljični otisak u cjelini na standardiziran način za sve hotele. Cilj nije samo izračunati ugljični otisak hotela, već i senzibilizirati i uključiti goste da budu dio rješenja kojim se smanjuje utjecaj hotelskog poslovanja na klimatske promjene te podizati njihovu svijest o što manjem individualnom otisku tijekom boravka u hotelu i destinaciji. Na ovaj način i vlasnici hotela imaju prigodu razumjeti vezu o načinu na koji oni djeluju na okoliš kroz emisiju ugljika“, rekao je Robert Verbanec, neovisni konzultant koji intenzivno radi na zelenoj transformaciji obiteljskih i malih hotela.

Turopolje: Poučna staza crnih tartufa

Poučna staza crnih tartufa u Turopolju novi je projekt koji spaja prirodne ljepote i gastronomsku izvrsnost Zagrebačke županije, a riječ je o zajedničkom projektu više partnera koji je financiran sredstvima iz fondova Europske unije.

Marriott International: Prvi Autograph Collection hotel u Hrvatskoj

Hotel iz Autograph Collection brenda otvorit će se na otoku Cresu, a prve goste prihvatit će u drugom tromjesečju 2024. godine.

D-Marin: Personalizirana aplikacija za nautičare

Grupa D- Marin lansirala je personaliziranu aplikaciju „D-Marin - Premium marine“ kojom će dodatno obogatiti iskustvo korisnika u svojim marinama.

Impressum

Izdavač: UT Media
Adresa: Majstora Radovana 22, Zagreb
Uredništvo: 091 532 5838
Marketing: 091 540 3023
e-mail: info@utmedia.hr

Glavna urednica: Branka DRONJIĆ
Marketing: Nevenka LUKETIĆ

Naša izdanja

Image
Image
Image