Već sedam desetljeća informira
o turizmu

Stručna revija UGOSTITELJSTVO I TURIZAM vodeći je stručni turistički časopis u Hrvatskoj koji izlazi 70 godina. Već sedam desetljeća UT je suputnik turizma koji provjerenim i stručnim informacijama sudjeluje u njegovom oblikovanju.

OMH: Dekarbonizacija obiteljskih i malih hotela


Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela uz podršku Ministarstva turizma i sporta pokrenula je projekt „Dekarbonizacija obiteljskih i malih hotela“ koji će hotelijerima osigurati brojne uštede, a gostima jamčiti boravak u objektu koji vodi računa o održivom i zelenom poslovanju.

Na koji način pridonijeti smanjenju stakleničkih plinova i povećati konkurentnost na turističkom tržištu, kako smanjiti troškove energije te ograničiti ili u potpunosti eliminirati buduće poreze na ugljik odgovore su pružili članovi Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela, u čijoj je organizaciji održana virtualna radionica „Dekarbonizacija obiteljskih i malih hotela“ na kojoj je predstavljen istoimeni novi projekt.

Članovi Nacionalne udruge kojih je više od 200 od ukupno četristotinjak obiteljskih i malih hotela u Hrvatskoj prije nekoliko godina pokrenuli su novi brend Eco zeleni hoteli, čime su snažno podržali zelenu i digitalnu transformaciju hrvatskog turizma. No, ovog puta otišli su korak dalje te uz podršku Ministarstva turizma i sporta među prvima odlučili mjeriti ugljični otisak u svojim objektima i destinaciji kako bi lokalnim djelovanjem pridonijeli dekarbonizaciji Europe, koja bi po zelenom planu do 2030. godine trebala smanjiti emisiju stakleničkih plinova barem za 55 posto u odnosu na razinu iz 1990.godine te 2050. godine postati prvi klimatski neutralan kontinent.

Novi certifikat zelene transformacije

S tim ciljem kreirana je nova metodologija DOMH (dekarbonizacija obiteljskih i malih hotela), usklađena s međunarodnom HCMI metodologijom (Hotel Carbon Measurement Initiative), a za razliku od nje DOMH pruža smjernice za smanjenje emisije ugljičnog dioksida.

Članovi obiteljskih i malih hotela koji se odluče na ovaj iskorak nakon godišnje evaluacije izračuna neovisnog auditora mogu dobiti jedan od dva certifikata „Ovaj hotel mjeri svoj ugljični otisak“ ili „Ovaj hotel mjeri i smanjuje svoj ugljični otisak“. Kao preduvjet za ovu vrijednu oznaku koju će biti sve traženija pri odabiru smještaja, hotelijeri trebaju mjeriti ugljični otisak na godišnjoj razini koji će se izračunati prema ukupnoj površini soba i hodnika, ukupnom broju zauzetih soba, ukupnoj potrošnji energije iz goriva i električne energije, a u obzir će se uzeti i faktori emisije za Hrvatsku.

„Novi certifikat mogu dobiti svi obiteljski i mali hoteli koji se uključe u naš novi projekt, bez obzira jesu li već nositelji certifikata Eco zeleni hotel. Veseli me zanimanje koje je ovaj projekt pobudio među našim članovima pa je i na prvoj radionici sudjelovao veliki broj obiteljskih i malih hotelijera. Ovo je znak da su mali poduzetnici u turizmu itekako svjesni klimatskih promjena, aktivno žele utjecati u smanjenju stakleničkih plinova i pri tome ostvariti znatne uštede, ali i jamstvo gostima da poslovanjem pokušavaju eliminirati negativne utjecaje na destinaciju“, poručio je Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela.

Klimatske promjene utječu na razvoj destinacije

Turizam je djelatnost koja je osjetljiva na okruženje jer klimatske i vremenske prilike itekako utječu na destinacije, istaknuto je na radionici.

„Kao dio turističkog vrijednosnog lanca zahvaljujući predloženom hotelu, obiteljski i mali hoteli će od sada moći izračunati svoj ugljični otisak u cjelini na standardiziran način za sve hotele. Cilj nije samo izračunati ugljični otisak hotela, već i senzibilizirati i uključiti goste da budu dio rješenja kojim se smanjuje utjecaj hotelskog poslovanja na klimatske promjene te podizati njihovu svijest o što manjem individualnom otisku tijekom boravka u hotelu i destinaciji. Na ovaj način i vlasnici hotela imaju prigodu razumjeti vezu o načinu na koji oni djeluju na okoliš kroz emisiju ugljika“, rekao je Robert Verbanec, neovisni konzultant koji intenzivno radi na zelenoj transformaciji obiteljskih i malih hotela.

Turopolje: Poučna staza crnih tartufa

Poučna staza crnih tartufa u Turopolju novi je projekt koji spaja prirodne ljepote i gastronomsku izvrsnost Zagrebačke županije, a riječ je o zajedničkom projektu više partnera koji je financiran sredstvima iz fondova Europske unije.

Marriott International: Prvi Autograph Collection hotel u Hrvatskoj

Hotel iz Autograph Collection brenda otvorit će se na otoku Cresu, a prve goste prihvatit će u drugom tromjesečju 2024. godine.

D-Marin: Personalizirana aplikacija za nautičare

Grupa D- Marin lansirala je personaliziranu aplikaciju „D-Marin - Premium marine“ kojom će dodatno obogatiti iskustvo korisnika u svojim marinama.

Istra Snorkeling: Novi turistički proizvod

Proizvod je osmišljen s ciljem očuvanja podmorja te održivog i odgovornog razvoja istarske obale.

Gourmet Authentic: Novi brend obiteljskih i malih hotela

Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela odlučila se za koncept održive gastronomije.

Valamar Riviera: Suradnja sa Svjetskom organizacijom za zaštitu prirode WWF

Turistička kompanija Valamar Riviera i WWF Adria potpisale su ugovor o suradnji s ciljem povećanja održivosti u segmentu nabave proizvoda iz ribarstva, zaštiti Jadranskog mora i očuvanja bioraznolikosti, što je ujedno i prvi takav ugovor o suradnji u hotelskom sektoru Hrvatske sklopljen sa Svjetskom organizacijom za zaštitu prirode WWF.

 

Suradnja koja se ostvaruje u sklopu Valamarove strategije održivosti obuhvaća dvije faze i trajat će do ožujka 2024. Prva faza odnosi se na analizu proizvoda, dok će se u drugoj fazi razraditi preporuke prema crvenom popisu Međunarodne unije za očuvanje prirode (IUCN Red List), koji sadrži procjene ugroženosti vrsta i staništa. Analiza proizvoda iz ribarstva ima za cilj uspostavljanje kriterija nabave održivih proizvoda i jedna je od inicijativa u sklopu Valamar ESG strategije do 2025. godine.

“Ulaganje u zaštitu bioraznolikosti jedan je od naših ESG ciljeva i svjesni smo koliko je more važno za funkcioniranje prehrambenog sustava i prirode u cjelini. Drago nam je što smo u WWF-u pronašli partnera za ostvarenje tih ciljeva. Održivi turizam donosi kvalitetu i vrijednost proizvoda za goste i dobrobit lokalnim zajednicama te je duboko integriran u našu poslovnu strategiju. Novim aktivnostima u kojima će nam pomoći WWF Adria želimo izravno utjecati na očuvanje morskih resursa”, izjavila je Ivana Budin Arhanić, članica Uprave u Valamar Rivieri.

Sektor turizma može imati značajan utjecaj na morske ekosustave, a fokus na održive proizvode iz ribarstva može doprinijeti njegovom očuvanju. Valamar je predan zaštiti prirodne i kulturne baštine u svojim destinacijama, zalaže se za ugljičnu neutralnost, obnovljive izvore energije, kružno gospodarstvo i brigu o bioraznolikosti s posebnim naglaskom na zaštitu Jadranskog mora i lokalnu nabavu hrane te će u narednom periodu uložiti 50 milijuna eura u destinacije i društveni učinak, priopćeno je iz ove kompanije.

U Puli: Uskoro se otvara Malo rimsko kazalište

Povodom obilježavanja Dana grada u Puli će se 5. svibnja svečano otvoriti obnovljeno Malo rimsko kazalište, čime će se i službeno proslaviti vraćanje izvorne funkcije ovom iznimnom antičkom spomeniku kulture.

Impressum

Izdavač: UT Media
Adresa: Majstora Radovana 22, Zagreb
Uredništvo: 091 532 5838
Marketing: 091 540 3023
e-mail: info@utmedia.hr

Glavna urednica: Branka DRONJIĆ
Marketing: Nevenka LUKETIĆ

Naša izdanja

Image
Image
Image